Amazon liet weten in eerste instantie aan Noah’s moeder weten de ijslollies niet terug te nemen, maar wees niet bang: het verhaal kent alsnog een goed einde!
Noah is een vierjarige jongen uit New York en hij is gek op Spongebob. Enorm gek, blijkbaar. Hij is namelijk zo dol op de gele spons dat hij besloot online bij de Amerikaanse winkelgigant Amazon te gaan winkelen.
Zijn moeder had geen flauw idee dat hij maar liefst 51 dozen aan Spongebob ijsjes had gekocht – 918 om precies te zijn – waarmee de totale ‘schade’ $2618.85 bedroeg. De bestelling werd bij het huis van zijn tante bezorgd.
In Nederland komt dit (nog) niet zo snel voor, maar in de VS is het erg gemakkelijk spullen te bestellen zonder daarvoor direct hoeven te betalen of allerlei gegevens in te vullen. Dat is ook waarschijnlijk hoe het mis is gegaan met Noah. Hij zag de Spongebob ijlolly’s, klikte op een paar knopjes en zat vervolgens met een situatie waar hij de gevolgen niet van kan overzien.
Amazon liet in de eerste instantie aan de moeder van Noah weten de ijslolly’s niet terug te nemen, waardoor de student maatschappelijk werk met een enorme rekening zou blijven zitten.
Maar het nieuws ging natuurlijk al gauw viraal en de retailgegant heeft sindsdien contact opgenomen om samen een oplossing te vinden.
En of deze oplossing nu uiteindelijk er is gekomen of niet, er werd al snel een inzamelingsactie opgezet om de vrouw uit haar benarde situatie te redden. De inzamelingsactie heeft meer dan $14.000 opgehaald, waarbij mensen uit de hele VS doneerden. Daar kan de moeder van Noah wel wat leuke Spongebob spullen voor kopen.
Noah heeft autisme en zijn familie liet weten dat, zodra de rekening is betaald, al het resterende geld naar zijn opleiding gaat. Mevrouw Bryant (moeder van Noah) schreef op de GoFundMe-pagine: “Heel erg bedankt voor de verbluffende vrijgevigheid en steun.”
Zo kent dit grappige (maar ook vervelende) verhaal toch nog een happy end!
Beeld: GoFundMe