Een klant van Jollibee zal misschien nooit meer op dezelfde manier naar fastfood kijken nadat zij een ‘gefrituurde handdoek’ als eten mee heeft gekregen.
Alique Perez bestelde naar verluidt het nachtmerriegerecht eerder deze week in de stad Taguig via een lokale voedselbezorgservice genaamd Grab. Nadat ze de bestelling had ontvangen, had ze moeite om te snijden in wat ze op dat moment dacht dat de gebakken kip van haar zoon was. De fijnproever slaagde er uiteindelijk in om de knapperige hap met haar handen open te scheuren en ontdekte een blauwe handdoek erin!
Gelukkig vond ze de handdoek voordat ze er een hap van nam! Alique vertelde verder dat ze kokhalsde bij de gedachte aan hoeveel andere onwetende klanten hun eten naast het item hadden gekookt. Ze legde uit:
Toen het incident viraal ging, gaf het bedrijf een verklaring af en onthulde dat het de locatie drie dagen had gesloten terwijl het onderzoek deed:
“Dit betreft de klacht van een klant over eten dat op 1 juni laat in de avond is besteld bij een franchisewinkel in Bonifacio Global City. We maken ons grote zorgen over deze zaak en hebben een grondig onderzoek ingesteld naar het incident. Het is jammer dat er door bepaalde medewerkers van de winkel is afgeweken van de standaard voedselbereidingsprocedures van Jollibee.”
Er is niets bekend over of de locatie heropend is, maar we hopen dat ze dit voedselfiasco hebben opgelost. In de tussentijd moeten we allemaal onze kip in de gaten houden en dubbel controleren voordat we hem op eten!
Beeld: Scion_sco | CC BY-NC 2.0 | Flickr